Hoe beheer je meer dan 1 miljoen SKU’s?
Hoe meer SKU’s jouw assortiment bevat, hoe lastiger het wordt om ze allemaal te beheren. Voor elk product dien je gedetailleerde productinformatie aan te bieden, de specificaties en USP’s moeten ingevuld worden en de in- en verkoopprijzen moeten kloppen. Wanneer je assortiment groeit, wordt het moeilijk of zelfs onmogelijk om handmatig al deze informatie bij te houden.
Dus, wat is het antwoord op een snelgroeiend productassortiment? Bij Proplanet zijn we ervan overtuigd dat het een Product Information Management (PIM) systeem is dat met jouw organisatie mee groeit. Dan is het goed om te weten dat onze Proplanet PIM software schaalbaar is en je er eenvoudig extra SKU’s aan toe kunt voegen.
Een introductie van het Proplanet PIM systeem
Het Proplanet PIM systeem is ontworpen om fabrikanten, groothandelaren, inkoopgroepen en retailers een complete, praktische en rendabele manier te geven om hun productinformatie te beheren. Of je nu 2000 of 2 miljoen SKU’s beheert, in ons PIM systeem kun je jouw productdata efficient bewaren en beheren.
Er zit geen limiet aan het aantal producten dat je in het Proplanet PIM systeem kunt toevoegen – ‘The sky is the limit’! Onze PIM software is zowel schaalbaar als modulair, wat betekent dat je met een klein aantal producten kunt beginnen en steeds meer categorieën, assortiment en individuele SKUs kunt toevoegen terwijl je bedrijf groeit.
Dit maakt het Proplanet PIM systeem net zo geschikt voor kleinere fabrikanten met een beperkt aantal producten als voor grote inkoopgroepen die productdata van meerdere fabrikanten beheren. Het systeem is flexibel en aan te passen aan individuele wensen van elke organisatie die productinformatie efficiënter wil beheren.
Een toekomstbestendige oplossing
Wanneer het op productmanagement aankomt, is het belangrijk om vooruit te denken. Dus als je overweegt te investeren in een PIM, neem dan niet alleen het aantal producten mee dat je op dit moment aanbiedt, maar denk ook aan wat je op de lange termijn verwacht.
Als je bijvoorbeeld ambitieuze plannen hebt om te groeien, dan zul je een PIM oplossing nodig hebben die met je mee kan groeien. Dit is niet vanzelfsprekend in elk PIM systeem! Veel systemen hebben een limiet op het aantal producten dat je erin kunt beheren. Dit kan betekenen dat je moet overstappen op een ander systeem wanneer je snel uitbreidt.
Bij Proplanet zien we vaak dat gebruikers snel het aantal SKU’s dat ze beheren opschalen. Met ons systeem is dat een fluitje van een cent. Ook zien we veel bedrijven die hun productassortiment willen stroomlijnen, wat in het Proplanet PIM systeem ook heel eenvoudig is dankzij de modulaire opbouw.
Kort samengevat is het extreem belangrijk dat je een PIM systeem kiest dat zowel voldoet aan je huidige behoeftes als aan de behoeftes die je in de toekomst verwacht. Houd dus rekening met je ambities wanneer je een PIM systeem kiest.
Controle over rechten en privacy
Een ander belangrijk aspect om mee te nemen in je overweging wanneer je PIM systemen vergelijkt is de privacy. Veel PIM oplossingen maken gebruik van een ‘gedeelde omgeving’, wat betekent dat je geen of weinig controle hebt over wie toegang heeft tot jouw productdata, zowel binnen als buiten je eigen organisatie. Het Proplanet PIM systeem draait op jouw eigen omgeving, en kan zelfs op jouw eigen server draaien, mocht je dit willen.
Hierdoor behoud jij de volledige controle over wie er toegang heeft tot jouw data en wie deze kan gebruiken en beheren. Je kunt bovendien rechten toewijzen aan specifieke gebruikers of gebruikersgroepen, zodat elke afdeling of externe partij alleen toegang heeft tot die data die ze nodig hebben om hun werk uit te kunnen voeren.