PIM Consultancy
Bij Proplanet helpen we je uiteraard graag bij de onboarding van jouw nieuwe PIM, DAM of e-commerce systeem. Echter, ook voor en na de implementatie kunnen onze consultants je helpen bij bijvoorbeeld het kiezen van de juiste software, het onboarden van nieuwe medewerkers of opzetten van im- en exports van data.
Deskundig advies
Standaard bieden we onboarding support bij de implementatie van ons PIM en DAM systeem. Echter, om ook na de implementatie deze systemen optimaal te blijven gebruiken, staan onze consultants klaar om je te ondersteunen met onze PIM Consultancy. Zij kunnen bijvoorbeeld de roadmap van jouw organisatie en Proplanet afstemmen, nieuwe medewerkers onboarden, de communicatie met implementatiepartners overnemen, im- en exportformaten inrichten, data im- of exporteren van en naar datapools, catalogi inrichten, dashboards opzetten of een preview van de systemen en diensten van Proplanet binnen jouw organisatie geven.
Ook voorafgaand aan en tijdens de implementatie ondersteunen onze consultants je bij het kiezen van het juiste pakket, het selecteren van de juiste software en het demonstreren van de software. Zo helpen we jouw organisatie met het digitaliseringstraject.
Een van de meest onderbelichte processen waarbij de Proplanet consultants kunnen adviseren is bij het opzetten van een mapping contract. Dit contract is een enorm belangrijke basis voor het inrichten van koppelingen met bijvoorbeeld een ERP-systeem, datapool of data-uitwisseling met externe partijen.
Plan een consult
Tijdens een consult bespreken we alles wat belangrijk is om jouw organisatie vooruit te helpen. We blikken niet alleen terug op de afgelopen periode, maar kijken ook naar nieuwe mogelijkheden. We evalueren het pakket dat jij op dit moment gebruikt, met de bijbehorende modules. We stemmen jouw roadmap en die van Proplanet op elkaar af. We plannen concrete acties in om jouw organisatie én productinformatie naar een hoger niveau te tillen. Zo biedt onze PIM consultancy toegevoegde waarde door alles uit jouw PIM systeem te halen.
Ook bespreken we openstaande en recent aangemaakte supporttickets. De uitkomsten van het consultancy gesprek zullen we meenemen in de doorontwikkeling van onze software, zodat we aanpassingen kunnen doorvoeren waar deze mogelijk en relevant zijn.